The Webshop Works
Vandaag in de spotlight: de eigenaresse van www.hetgeurmeisje.nl.
Ze groeide van hobbyist naar ecommerce ondernemer die weet wat ze doet.
“Ik weet nu: met geld, maak je geld. Het aantal bestellingen per maand groeide met 300% en ik had ineens een paar duizend bezoekers in mijn webshop”
Het Geurmeisje
We beginnen bij het begin: stel jezelf even voor!
Ik ben Het Geurmeisje. Ik heb altijd een normale fulltime baan in de horeca gehad. Als kind al vond ik het geweldig om winkeltje te spelen. Het ondernemen zat er dus al vroeg in. Ik was altijd al op zoek naar een manier om later een echte winkel te beginnen.
Na heel veel hobby’s te hebben versleten vond ik eindelijk iets waarvan ik dacht, “dit kan nog weleens wat worden”: het maken van waxmelts met heerlijke geuren. Ik begon klein en verkocht eerst alleen aan vrienden en mensen uit de buurt. Maar je voelt ‘m aankomen: van het één kwam het ander. Dus toen was het tijd om me echt in te schrijven bij de kamer van koophandel en een echte webshop te maken.
Naast ondernemend ben ik ook technisch best handig aangelegd. Ik heb een ICT opleiding gedaan en heb dus een achtergrond met computers. Ik trok de stoute schoenen aan en heb mijn eigen webshop gebouwd. En ik vind het super leuk!
Toen ik net startte maakte ik alleen waxmelts. Al gauw heb ik het assortiment uitgebreid naar roomsprays, geurkaarsen, geurstokjes en vrijwel alles wat te maken heeft met geuren in huis.
Hoe kwam je bij Ellen terecht?
De reden om contact met Ellen op te nemen was omdat ik toch niet genoeg wist van een webshop runnen. Hoe krijg je volgende bezoekers? Hoe ziet een goede webshop eruit? En alle andere belangrijke zaken die je moet weten als je je webshop wilt laten groeien.
Ellen heeft eerst de Webshop Scan voor mij uitgevoerd. Dit was voor mij de ideale manier om te kijken hoe mijn webshop er eigenlijk bij stond en wat er beter kon. De feedback van Ellen was zo goed dat ik daarna mee heb gedaan aan haar programma.
We zijn nu een halfjaar later. Hoe gaat het nu?
Momenteel draait mijn webshop best goed. Ik blijf verbeteren en finetunen om alles nog beter te maken en verder te groeien. Ik heb een stabiel aantal bestellingen per maand. Voor de samenwerking met Ellen was het moeilijk om te groeien, na onze samenwerking begon het echt een bedrijf te worden. En daar werk ik iedere dag met veel plezier aan. Ik ben ontzettend trots op mijn webshop, mijn producten en dit alles mede dankzij de hulp van Ellen.
Wat was de belangrijkste reden om met Ellen samen te werken?
De voornaamste reden om mee te doen aan het programma was omdat ik moest groeien. De producten waren er, de webshop was er, maar het was nog niet professioneel en goed genoeg. Na het groeiprogramma kan ik echt zeggen dat ik trots ben op de website en wat we allemaal bereikt hebben.
Waar droom je nog van?
Mijn doel is om van de website te kunnen leven en er een stabiel inkomen uit te halen. Ik wil blijven groeien en mensen blij maken met onze heerlijke huisgeuren. Stap voor stap werk ik daar naartoe.
Ik weet nu ook dat het daarom belangrijk is om te investeren in jezelf. Dat is spannend maar: met geld, maak je geld. Dat zag ik heel duidelijk toen ik het programma volgde. Investeer in jezelf en dan komt de groei ook.
Het aantal bestellingen per maand groeide met 300% en ik had ineens een paar duizend bezoekers in mijn webshop. Ellen hielp me goed te adverteren op Google en met zoekmachine optimalisatie. Ik paste de methode van Ellen toe en stond na een tijdje in de top 3 van Google met mijn belangrijke zoektermen.
Waarin heb je jezelf verrast?
Dat het me lukt om de drive vast te houden en door te gaan. Een webwinkel runnen is veel werk. Zeker als het je doel is om ervan te kunnen leven. Je werkt aan SEO, adverteren, boekhouden en alles wat erbij komt kijken. Soms ben ik verbaasd dat ik het steeds volhoud, dat we nog steeds aan het groeien zijn. Maar ik wil groter en groter worden. Mijn grote droom is dan ook om in zoveel mogelijk fysieke winkels te liggen met mijn producten.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk mensen blij maken met onze huisgeuren!
Wat maakte de meeste impact?
Ik denk dat de Webshop Scan veel impact heeft gemaakt omdat ik hierdoor kon zien welke verbeterpunten er eigenlijk nog waren. Ik dacht zelf dat ik het al best goed deed, maar er waren nog heel veel dingen die beter konden. Dat zie je zelf soms echt niet meer. Ellen gaf me een hele lijst met concrete aanpassingen.
Allemaal om ervoor te zorgen dat het in mijn webshop echt fijn en makkelijk is om te winkelen. En door te adverteren en de zoekmachine optimalisatie wisten veel meer mensen mijn webshop te vinden.
Heb je nog praktische tips voor andere webshop ondernemers?
Mijn belangrijkste tip is: investeer in jezelf. Doe goede research. Verdiep je in alles wat je kunt doen om je webshop te verbeteren. Zet door en geloof in jezelf en je producten. En natuurlijk: samenwerken met Ellen. Haar programma is zeker weten 1000% zijn geld waard.
Benieuwd naar de heerlijke huisgeuren van Het Geurmeisje? Bekijk dan zeker haar webshop. Mijn favoriet? De waxmelt in de geur Amazone Regen.En natuurlijk kun je Het Geurmeisje volgen op Instagram.
Wil jij net als Het Geurmeisje veel meer bezoekers en harder groeien in omzet en zit je op minimaal 3-5k omzet per maand? Dan is dit jouw plek.
Ben je daar nog niet? Dan is dit een goed programma om mee starten.