The Webshop Works
Vandaag in de spotlight: Valérie van joliegifts.nl
Ze opende haar webshop en besloot na 2 maanden hulp in te schakelen, want ze wilde snel meer orders. En dat lukte!
“Dankzij Ellen heb ik in korte tijd veel geleerd en de juiste stappen kunnen zetten, waardoor mijn conversie van 2% naar 7% is gegaan en ik sinds drie maanden boven mijn omzetdoelen uitkom!”
Valérie
We beginnen bij het begin: stel jezelf even voor!
Ik ben Valérie, het gezicht van de webshop Jolie Gifts! Al vroeg heb ik de organisatie van verjaardagsfeestjes, het regelen van cadeautjes en attenties voor anderen erg leuk gevonden! Maar mijn eerste liefde is gastronomie, daar ben ik mee opgegroeid en van daaruit heb ik gewerkt om het iedereen naar zijn of haar zin te maken, waarbij ik de laatste jaren alles zelf organiseerde, van verjaardag tot bruiloft, van babyshower tot bedrijfsfeest. Tussendoor heb ik uitstapjes gemaakt als personeelsplanner, office-manager en de laatste keer als sales & projectmanager bij een high end cateraar.
Grote wens was iets voor mijzelf te beginnen met de vrijheid er voor mijn gezin te zijn als dat nodig is. Na wat ideeën werd het Jolie Gifts, dé webshop om vrolijke verrassingen in de vorm van brievenbus cadeaus en cadeauboxen gevuld met “geluk” per post te versturen!
Het begon met een spreadsheet met de naam “Speurwerk”…
Onder het motto van Pippi langkous “ik heb het nog nooit gedaan en ik denk dat ik het wel kan” maar dan nét even anders “Ik heb het nog nooit gedaan maar ik doe het gewoon!” heb ik een spreadsheet gemaakt met de titel “speurwerk” en daarmee alle informatie verzameld, waarvan ik dacht dat het nodig was om een stappenplan te maken: Hoe een webshop met brievenbus cadeaus & cadeauboxen te starten?
Het leuke van de webshop vind ik de positieve en enthousiaste reacties van je klanten. Vooral als de ontvanger écht aangenaam verrast is met een cadeau en de afzender een leuke reactie krijgt. Zo maak ik dus iedereen blij! Dit past helemaal bij m’n slogan: “Een verrassing om te krijgen, een feestje om te geven”.
Ook neem ik pro-actief contact op met klanten, bijvoorbeeld als iemand vergeet een kaartje toe te voegen, of ik denk dat er iets niet klopt in hun tekst voor op het kaartje of wanneer ze chocolade bestellen tijdens een hittegolf om dan een alternatief te bieden. Zelf vind ik persoonlijke service vanzelfsprekend, terwijl mijn klanten aangeven dit attent te vinden en te waarderen.
Hoe kwam je bij Ellen terecht?
Als webshop-eigenaresse werk je alleen en ineens had ik zoveel verschillende taken, die ik niet allemaal beheers. Als na een tijdje aanmodderen het nog niet wil lukken, dan ga ik op zoek naar versterking, want ook al was de webshop pas 2 maanden open, je wilt toch orders hebben!
Via Instagram zag ik Ellen voorbijkomen en ze sprak me direct aan, ik scrolde door de feed, las een aantal berichten, reageerde daar ook op, waarna ik snel reactie kreeg met zelfs al een aantal nuttige tips. Naar aanleiding daarvan een kennismaking ingepland en ta da!… de rest is history!
Hoe is het nu met Joliegifts?
Steeds beter! Ik kan nu door een andere aanpak alle taken uit het groeiprogramma aan en haal mijn omzetdoelen. Daarbij heb ik meer vertrouwen, zoek naar mogelijkheden voor nieuwe producten en marktvergroting!
Waar ben je trots op?
Goede vraag! Trots op waar ik nu sta, de stappen die ik genomen heb om dit te bereiken, de drive die ik heb om elke dag te sleutelen aan de webshop en het productassortiment, de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt en dat ik ben blijven geloven in mijn concept. De laatste 4 maanden zie ik dat het écht kan lopen!
Wat was je belangrijkste reden om mee te doen aan het programma?
Professionele hulp, haha dat klinkt zwaar, maar ik ben met een idee, ambitie, enige lef én enthousiasme “gewoon” een webshop begonnen en daar ging ik… De belangrijkste reden voor mij om in te stappen was de behoefte aan kennis, grip krijgen op relevante aspecten en meer zekerheid over de gekozen weg en de kans van slagen.
Nu ik de afgelopen 4 maanden boven mijn omzetdoel ben geëindigd weet ik dat ik goed op weg ben!
Waarin heb je jezelf verrast?
Ondanks de vele twijfels en onzekerheden, blijven geloven in mijn opzet en de drive houden om de webshop te verbeteren en nieuwe concepten te bedenken.
Wat maakte de meeste impact?
SEO, je weet dat het belangrijk is en toch vond ik het een enorme drempel om eraan te beginnen. Je moet je er echt in verdiepen, maar ineens valt het kwartje en heb je door hoe het voor jou kan werken. Het kost tijd, maar na ruim een half jaar neemt het aantal orders toe, en zie SEO als de reden van mijn stijgende omzet.
Daarnaast heb ik veel gehad aan Ellen, niet alleen vanuit SEO, maar als een natuurlijke coach denkt ze mee met al je business facetten, geeft bruikbare tips en ze communiceert op een zeer prettige wijze.
Welke dromen heb je nog voor je bedrijf?
De webshop verder professionaliseren voor allerlei cadeaumomenten met verbreding van het assortiment, waardoor klanten terugkomen voor een gepast cadeau voor elk moment.
Ook het ontwikkelen van zakelijke concepten voor bedrijven met de uitdaging uitvoering en levering van grotere orders juist te plannen.
Daarbij blijf ik geloven in het bieden van persoonlijke service, want dat is ontzettend leuk en ik merk dat het gewaardeerd wordt.
Welke praktische tips heb je voor anderen die nog in jouw oude situatie zitten?
Als het niet naar wens gaat, kijk wat je zelf kunt doen en goed doet én vraag tijdig hulp voor zaken die je onvoldoende beheerst. Maak een plan en de daarbij behorende doelen en stel je verwachtingen bij als deze voor het moment niet realistisch zijn, ook iets waar Ellen je mee kan helpen.
Ben je zoek naar een verrassend cadeau voor iemand? Bekijk dan alle mooie brievenbuscadeau’s op Joliegifts.
Wil jij net als Valérie ervaren hoe het is als je ineens wél veel meer orders krijgt en zit je op minimaal 3-5k omzet per maand? Dan is dit jouw plek.
Ben je daar nog niet? Dan is dit een goed programma om mee starten.