Een miljarden omzet en miljoenen klanten in je webshop? Voor mij was het dagelijkse kost…

De meeste mensen noemen het gewoon hun werk. Acht jaar lang was bol.com voor mij veel meer dan dat. Het was mijn thuishonk, circustent, clubhuis, speelparadijs. Mijn collega’s en ik waren enorm gedreven om die online winkel iedere dag een beetje beter te maken, klanten blij te maken en bol.com naar the next level te brengen. En dat gebeurde ook!

Ik startte als junior medewerker in een uitvoerende rol (ik leverde zelfs salaris in om de baan te krijgen) en al snel bleek dat ik het e-commerce vak van nature in de vingers heb. Kort na mijn start bij bol.com groeide ik door naar verschillende commerciële managementfuncties en ik stuurde meerdere multidisciplinaire teams aan. Om je een beeld te geven: ik was Product Specialist, Manager Merchandising, Winkelmanager en Customer Journey Manager. Van product content tot marketing en van klantreis tot campagnes. I did it all.

En natuurlijk waren er hindernissen onderweg. Maar die zijn er om overheen te springen en niet om je tegen te laten houden. Onvoldoende marketingbudget: kunnen we beter onderhandelen met leveranciers? Geen IT-tijd: zijn er dingen die we handmatig zelf kunnen aanpassen in de code? De conversie daalt: op welke plek in de klantreis kunnen we klanten nog beter helpen? Ik ben een meester in het bedenken van alternatieve routes om mijn doel te bereiken.

En dat lukte. Het waren topjaren voor bol.com, waarin we meerdere omzetrecords verbraken en de conversie alleen maar verder steeg.

I love shopping

Ik heb een fascinatie voor winkelen, verkopen, handelen – online of in de winkelstraat. Als kind al belde ik bij alle buren aan om zelfgemaakte armbandjes en parfum te verkopen. Regelmatig zat ik op woensdagmiddag op een kleedje in de straat om mijn knuffels en speelgoed te verkopen. En nog steeds ben ik dol op winkeltje spelen. Ik heb er mijn werk van gemaakt en doe ook in mijn vrije tijd niets liever. Tijdens de eerste corona maanden zocht ik weer eens een nieuwe hobby, het werd verkoop partner zijn bij bol.com – hoe kan het ook anders. Aan de verkoop van bamboeprikkers voor in de moestuin heb ik een leuke winst overgehouden.

Er knaagde iets…

Lange tijd was er voor mij geen enkele reden om weg te gaan bij bol.com. Mijn collega’s voelden als familie en vrienden en ik kon 100% mezelf zijn. Ik heb zelfs weleens geroepen er tot mijn pensioen te willen blijven werken.

Maar er knaagde iets…

Want dit is iets dat jij en ik (denk ik) gemeen hebben: de vrijheid om het op je eigen manier te doen is voor ons superbelangrijk voor het ervaren van geluk en voldoening. Voor ons liever geen bemoeienis van collega’s of managers aub.

Door de explosieve groei van bol.com werd het voor mij steeds moeilijker om zichtbare impact te maken. Het bedrijf werd groter en corporate, met steeds meer lagen, regeltjes en beperkingen. En daardoor verloor ik langzaam maar zeker de vrijheid om het op mijn manier te kunnen doen.

In een hotel lobby aan de andere kant van de wereld zei ik mijn droombaan bij bol.com op

Begin 2023 reisden mijn man en ik met onze twee kinderen door Azië. Door die afstand kon ik het nu heel duidelijk voelen: het is tijd om een ander pad te gaan bewandelen. Dat ik wilde ondernemen wist ik altijd al, maar ik wist nooit precies op welke manier. Dat werd nu ineens wel duidelijk. En als moeder van 2 jonge kinderen was het ook een mooi moment om uit het corporate bedrijfsleven te stappen. Gewoon rustig samen wachten op het schoolplein in plaats van gehaast naar huis racen voor die eerste meeting.

Ik hakte de knoop door en in een hotel lobby aan de andere kant van de wereld zei ik mijn zo geliefde baan bij bol.com op. 

Nu heb ik pas echt een droombaan: ik help zelfstandige webshop ondernemers aan meer bezoekers, bestellingen én omzet (ja, echt alle 3).

Testimonials

Doelen behaald met een paar honderd euro extra

Werken met Ellen kan ik iedereen aanraden! De maandelijkse meet-ups zijn heel relaxed, en het is fijn dat je altijd iemand on speed dial hebt voor vragen en snelle checks.

Dit heeft me geholpen mijn onzekerheden over het concept en vintage kleding te overwinnen.

Het inzichtelijk maken van cijfers en omzetdoelen had ik zelf nog niet gedaan, maar nu behaal ik ze zelfs met een paar honderd euro extra. De checklist die je ontvangt zijn heel helpend en concreet. De tips zijn dingen die je zelf vaak niet.

Ik voel me nu veel zelfverzekerder en geloof in mijn concept. De combinatie van steun, praktische adviezen en inzicht in cijfers heeft me enorm geholpen. Het is een geweldige ervaring die mijn vertrouwen heeft vergroot en mijn groei heeft bevorderd.

Suzanne | www.subbstudio.nl

Na 4 maanden in de top 5 van Google

“Ik vond Ellen/ De Webshop Expert via Instragram en de content en kennis die ze deelde sprak me meteen aan: hier was ik naar op zoek! Inmiddels zijn we na het groeiprogramma gestart aan de verlenning. Ellen heeft erg veel kennis en deelt dit op een duidelijke en begrijpelijke manier zodat je precies weet hoe het werkt en hoe je het moet toepassen binnen jouw webshop. Het programma is goed omschreven en voorzien van sheets waardoor je goede handvaten hebt gedurende het programma. Samenwerken met Ellen zorgt ervoor dat ik na 4 maanden niet alleen met twee belangrijke zoektermen in de top 5 van Google sta maar ook gegroeid ben als ondernemer. Echt een aanrader voor elke webshop! (behalve als je hetzelfde soort product als ik verkoop 😉 )

Valérie | www.joliegifts.nl

Mijn omzet groeide met 400%!

Ik wilde groeien in omzet en bestellingen toen ik begon met het Webshop Groeiprogramma. En dat is gelukt! Ik heb 3x zoveel bezoekers in mijn webshop en mijn omzet is vervijfvoudigd. Geweldig!”

Eigenaresse van www.hetgeurmeisje.nl

Stiekem heel trots dat Ellen mij meerdere complimenten gaf

Ellen heeft mij geholpen met een Webshop Scan en SEO Analyse. Ik heb het contact vanaf het begin af aan als positief ervaren. Ellen heeft duidelijke rapporten opgeleverd die overzichtelijk zijn en precies laten zien waar de groeikansen zitten. Erg fijn, want ondanks mijn eigen achtergrond in de online marketing, is het heel fijn als een 'buitenstaander' de webshop beoordeelt op meer dan 200 punten. En stiekem was ik natuurlijk ook heel trots dat Ellen mij meerdere complimenten gaf. Ik zat al op de goede weg, maar Ellen heeft me weer uitgedaagd om door te pakken en te groeien.

Channa | www.adorzy.nl

Ik kreeg nieuwe en hele praktische inzichten

“Ellen heeft een uitgebreide Webshop Scan uitgevoerd voor mijn webshop. Het gaf me nieuwe en hele praktische inzichten op allerlei vlakken voor verbeteringen aan mijn webshop (en ook punten benoemd die wel al goed gaan), waarmee ik snel aan de slag kan om uiteindelijk mijn conversie te verhogen. Heel erg blij met Ellen haar hulp! Fijn dat ik gebruik heb mogen maken van haar expertise en met veel enthousiasme met haar tips aan de bak kan.

Marist Hester | www.unknown-stories.com

Ellen zegt wat ze denkt, geen meeprater dus

“Het was fijn om het "rapport" digitaal te krijgen, zodat je het kunt bewaren om er later mee verder te gaan. Uiteraard was het ook fijn dat er een call was om samen door het document heen te lopen. Het contact was prettig, het voelde alsof we elkaar al lang kenden! Ook vond ik Ellen eerlijk, ze zegt wat ze er oprecht van vindt en kan dit ook beargumenteren. Geen meeprater dus, maar iemand die zegt wat ze denkt. Fijn.”

Milou Pleizier | www.hetfossenhol.nl

Ellen is enthousiast en heeft veel passie voor haar vak

“Ellen is een enthousiast persoon met veel passie voor haar vak. Ze werkt secuur, is betrokken en reageert snel en heeft mijn webshop op ruim 200 punten gecheckt. Ze luistert goed, denkt mee en speelt direct op vragen in en komt met waardevolle adviezen. Ze geeft duidelijk aan waar de meeste groeikansen liggen en welke punten daarin de meeste prioriteit behoeven. Ik kreeg een inspirerend document met waardevolle adviezen en tips om meer te kunnen groeien met mijn webshop. Het allerfijnst is dat het heel concreet is waardoor je er als ondernemer gelijk mee aan de slag kunt gaan. Heerlijk! Het resultaat is een webshop met een heldere klantreis.”

Marjan Jorink | www.brievenbusdroom.nl

Even bellen (of mailen) met ellen?

 

Laat een bericht achter en ik neem contact met je op!

7 + 12 =